myanmar-inle lake

8 juli 2014 - Inle Lake, Myanmar

Inle Lake is wellicht de meest toeristische bestemming in Myanmar. De meest toeristische omdat je hier vrij gemakkelijk de meest toeristische dingen kan doen. Kookcursus, trekking, boottocht op het meer, chillen in de bars,..

Ik begin Inle Lake met een trekking. 3 dagen de bergen in met een gids spreekt me wel aan. Gelukig is het laagseizoen want alle trekkings volgen dezefde routes. Ik kom dus geen toeristen tegen.

DSC_0168

De gids noemt Shanghai en is een goeike. Hij spreekt vlot engels en leert me voortdurend trucjes. Bellen blazen van een blad van een bom, raketten maken van gras, een blad laten ontploffen als je het in je vuist steekt en er hard op klopt

IMG_3238IMG_3189

De wandeling gaat door de velden naar boven. Het is warm maar rustig. Het zicht over het meer prachtig.

De eerste nacht slapen we in een klooster. Monniken zie ik niet echt maar de novicen zijn erg leuk. Ik besluit om mee te gaan voetballen. Ik start met een team van 4 tegen 7 maar al snel laten mijn teamgenoten me in de steek, Net op het moment als ik er de brui aan wil geven besluit een van de oudere kinderen dat ik teamgenoten nodig heb, Ik krijg de 5 kleinste toegewezen en samen zetten we de aanval in. We verliezen met 3 -8 maar ik heb toch goed gelachen.

IMG_3307DSC_6926

Shanghei kookt heerlijk eten. Eens de duisternis is ingevallen komt alles tot rust. Zonder electricteit, onder de sterren, een kitten op mijn schoot heerlijk.

De dag na de trekking regent het en doe ik helemaal niets.

De volgende dag ga ik samen met een Amerikaan op bezoek in een wijngaard. We doen een proeverij en wandelen wat rond. Heerlijk om nog eens wijn te drinken na 2 maanden. We pakken 2 flessen mee om te gebruiken tijdens Belgie-USA.

IMG_3169

De dag daarna met de boot het meer op. Het zicht is fantastisch. De bootjes, de huizen op palen, de drijvende akkers met vooral tomaten,... Erg toeristisch maar ook erg leuk. Het is op het randje de verschillende werkplaatsen en shops die we bezoeken. De laatste shop is de minst aangename. Om de een of andere reden hebben ze besloten om meisjes van de lange nekken stam te gebruiken om toeristen te lokken naar de stam. Ik ben een beetje gedegouteerd en besluit al snel dat ik wil vertrekken.

DSC_0382

Het meest spectaculaire dat ik vandaag zie is zijde gemaakt van de lotusbloem.

Inle Lake is een zalige bestemming. Ik zou hier dagen kunnen blijven.

DSC_0463DSC_0434DSC_0408

1. Zusje:
    10 juli 2014
    Dag Wouter,

Klinkt heel leuk allemaal!
    Nog zo vele dagen gewenst.
    Je zusje...
  2. Laura: