eerste dag chengdu

30 april 2014 - Chengdu, China

De eerste dag in een zeer grote stad. we zijn met 7 personen. Ben en Willeke, Dirk, Rob, Willy en ik en de papa. De meesten moeten nog geld afhalen dus eerst naar de bank. Vandaar wandelen we door naar een park tegen over de bank. de eerste indrukken wijn eigenlijk hoe mooi en goed aangelegd alles is. Het is echt een park met alles erop en eraan. Inclusief kinderkermis. We zoeken een beetje onze weg doorheen het park en besluiten naar nummertje 3 op de lijst te gaan. De Wu Hou shrine ziet er op het kaartje veel belovend uit. Na wat zoeken en een aantal stops bij andere leuke dingen (winkeltjes waar ze gedroogd yak vlees verkopen, vissers aan de rivier, winkeltjes, enz0 denken we de Wu Hou shrine gevonden te hebben. Achteraf gezien vonden we jinli street http://www.travelchinaguide.com/attraction/sichuan/chengdu/jinli-street.htm in plaats van http://www.travelchinaguide.com/attraction/sichuan/chengdu/wuhou_temple.htm
Na een zoektocht van een kwartier stellen ons tevreden met een of andere shrine en nemen de taxi naar een aantal kleine straatjes waar we kunnen eten (als je te lang wacht met bloggen vergeet je details). Op weg naar de restaurants zien we een grote Giant shop en aangezien ik een fiets wil besluiten ik en papa dat dat een stop zordt na het eten. we kiezen voor een leuk dakrestaurant. Niemand spreekt echt engels in het restaurant dus bestellen is een hele opgave. Uiteindelijk krijgen we een deel van de bestelde maaltijd. Rond 3 uur vertrekken ze terug naar het hotel. Daar ontmoeten we Suria en Rinus de laatste leden van onze groep. Na de ontmoeting op weg naar de giant shop. De winkel uitbater blijkt enkel chinees te spreken en bekijkt me of ik iemand ben van een andere planeet. Hij weigert me te helpen bij het kiezen van een fiets. Ik ben te groot. Lichte paniek. Na het bezoek aan de Giant winkel terug naar het hotel. We gaan chinese hot pot eten en daarna naar de chinese opera. DSC_0007Een voorstelling waarbij ik enkele keren indommel. Na de opera zakken we nog even af naar het cafe waar ze gisteren belgisch bier hadden gezien. De blauze chimay kost er 10 euro. een beetje veel dus we gaan voor een goedkoper lokaal bier.