panda's en een fiets

1 mei 2014 - Chengdu, China

s'morgens vertrekken we vrij vroeg om het pandapark te bezoeken. Er leven hier ongeveer 85 panda's in gevangenschap waarmee gekweekt wordt. Het pandapark ziet er spectculair uit. Bij het zien van niet eerste hok verschieten we een beetje. Het is een betonnenhok met vuile glazen ruiten. Dit blijkt echter maar voor kleinere panda's te zijn. De rest van de verblijven die we zien zijn groene buitenverblijvenn met bomen en veel groen.

De panda blijkt een erg luie beer te zijn. De meeste die we zagen lagen of zaten stil om bamboe te eten. Een paar keer dat een panda in beweging was. Overal waar een panda dicht genoeg is om te fotograferen krijg je een kleine volksloop. Gelukkig ben ik'groot genoeg en kan ik enkele'leuke foto's maken. Hoe deed je dat ook alweer scherpe voorgrond, onscherpe achtergrond.

Het is ook in China een hoogdag en alle overheidskantoren' zijn 3 dagen dicht.het wordt snel drukker in het park.. Na de 15de panda heb ik het wel geizien.

In de namiddag ga ik op zoek naar de trek dealer. Ik kom bij een vriendelijke jongeman terecht die Engels spreekt en zaken wil doen. In een andere zaak heeft hij een 19,5 inch mountainbike staan. Dat is 2 maten te klein en hij is ook wat duur. Ik twijfel nog wat maar besluit het zekere voor het onzekere te nemen. Ik koop hem. De jongeman levert mij en de fiets af'aan het hotel.alweer een zorg minder.