india

25 mei 2014

Taxi

Op de luchthaven zoek ik een taxi met meter. De chauffeur is heel vriendelijk en begint rustig me te helpen met het plannen van mijn reis. Met de taxi naar agra 15.000 roepies. Een toeristische rondrit door Delhi 17.000 roepies. Langzaam begin ik me zorgen te maken. Ik hou de teller van de taxi in gaten. Bij 522 roepies zijn we bij het hotel. Als ik de chauffeur met 1000 roepies betaal zegt hij met een afgestreken gezicht thank you very much. Aangezien hij geen aanstalten maakt om kleingeld te geven spreek ik hem erop aan. But sir i only want a small tip. Uiteindelijk krijg ik 300 roepies terug.

De eerste trein

In het station koop ik een ticket van 80 roepies. In de rij kom ik youssef tegen. Hij zegt dat hij de snelle trein gaat nemen met het goedkope ticket. Impulsief als ik ben besluit ik te volgen. Alsof er pech mee gemoeid is worden we als eerste gecontroleerd. De onderhandelingen kunnen starten. We krijgen een boete van 2000 roepies. Youssef laat uitschijnen dat hij maar 300 roepies bij zich heeft. Ik ben dommer want ik laat weten dat ik 1300 roepies bij heb. Er wordt onderhandeld en gediscussieerd. Uiteindelijk betaal ik 900 roepies boete. Youssef komt er vanaf met 300 roepies.

India wordt snel duurder maar of er karma meegemoeid is krijg ik te horen dat het feest is. De taj mahal is gratis en ik win 750 roepies.

You win some and you lose some.

1. Kim:
    26 mei 2014
    Gij napchard!
  2. Laura:
    29 mei 2014
    Haha, zie maar dat je genoeg geld overhoudt om terug uit India te geraken...