india

30 mei 2014 - New Delhi, India

7 dagen india is uiteraard te kort. Maar ik wou er wel eens geweest zijn in dat grote land waar zoveel verhalen over de ronde doen. Ik was voorbereid op het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen. Een beetje rond gezocht en dan snel beslist dat ik ging gaan voor de gouden driehoek. Vermoedelijk cultureel een van de rijkste gebieden van India.

india viel al bij al redelijk goed mee. Het was er minder druk dan ik had verwacht en minder vuil. De streek was bijzonder mooi. Wat hier aan monumenten staat is ongeloofelijk. De manier waarop de gebouwen gebouwd zijn, de sterrenkundige installaties, erg indrukwekkend allemaal. Uiteraard is de Taj Mahal superieur. Het gebouw heeft iets bijzonder. Misschien is het wel de eenvoud dat het geboouw zo speciaal maakt.

Een van de mindere kantjes vond ik voortdurende onderhandelen. Over alles en nog wat en nooit was het goed genoeg. Dat is een beetje jammer. De Indier is je beste vriend en je beste vriend verwacht dat hij verwent wordt. Een hoge fooi, iets extra, het kan altijd meer en is zelden genoeg.

Ik liep op de eerste dag een vervelende voedsel vergiftiging op. Dat zorgde ervoor dat ik iets minder van India genoot dan ik gedacht had.

Het feit dat ik op de laatste dag mijn tablet kwijtspeelde aan de een of andere onverlaat vond ik ook wat minder.

Mijn persoonlijke conclusie, India is zeker de moeite en ik ben ervan overtuigd dat als je buiten er stad komt er veel veranderd. Maar ik persoonlijk ga de komende jaren niet meer terug naar India. Geef mij dan maar een van de andere paradijzen op aarde.

1. Bjorn:
    12 juni 2014
    Maar goed dat je goed kan onderhandelen dan!!! Hoe bevalt Myanmar?